Panaszkodás helyett keresd a MEGOLDÁST!
Mi a különbség panaszkodás és tényközlés között? Leginkább az, hogy az előbbinél az ember együttérzést, sajnálatot, biztatást vár el, mert nagyon feketén látja a helyzetét, közben pedig igyekszik a felelősséget saját magáról valaki másra vagy a körülményekre áttolni. Az utóbbinál az ember csupán puszta tényeket közöl és tisztában van azzal, hogy a problémáját ő maga tudja megoldani, ezért vállalja a saját felelősségét és az erőfeszítéseket ennek érdekében.
Ha valaki panszkodik neked és te is elkezdesz panaszkodni, akkor csak az időt fecsérlitek!
Ha megoldást vagy lehetőséget próbálsz találni a panaszkodónak azzal problémamegoldóvá képzed magad és te is, a másik is előrébb jut.
De akkor miért nem így csináljuk általában?
Mert panaszokat sorolni könnyebb, hiszen az mindenkinek van. Ráadásul nincs olyan ember, akinek ne lenne oka panaszkodni, sőt akár mág túl is licitálhatjuk a másikat.
Mert ez jön reflexből. Sokan pont a közössségi médiát használják panaszfalnak, ahova szabadon lehet önteni a rossz érzéseket. Várják az együttérzést a többiketől, ami persze nem mindig őszinte.
A panaszkodás olyan, mint a vírus – baromi gyorsan terjed és védőoltás sincs ellene. Sokszor pont egy hamadik embert, céget, vállalatot kezdtek el szidni, de ilyenkor valójában saját magatokról van szó, hogy nektek miért nem sikerül.
A panaszkodástól a nehézségeid még nem hagynak el, legfeljebb a társaid. (Laurell K. Hamilton)
Mi történik, ha nem mész bele a panaszkodjuk párbeszédbe?
Jobban érzed majd magad, sőt a másikkal is jót teszel hiszen ő is jobban fogja érezni magát.
Mi tegyél, ha valaki panaszkodik neked?
Viszontpanasz helyett dicsérd meg a másikat valami olyan valós dolgért, amit jól csinált!
Hallgasd meg, majd mondd neki, hogy ez is lehet egy vélemény.
Sohase kifogásokkal válaszolj, hanem ötletelj és adj neki megoldás lehetőségeket! Lehet, hogy pont abban a pillanatban bevillan neki is a lehető legjobb megoldás az ő problémájára.
A panaszkodás mindig az éppen létező el nem fogadása. (…) Amikor panaszkodsz, áldozattá teszed magad. (…) Változtass hát a helyzeten tettel, vagy szükség esetén mondd el a véleményedet, és lépj ki a helyzetből, vagy fogadd azt el! Minden más őrültség.
Váltsál a panasz üzemmódról megoldás üzemmódra!
Közzétette: www.fenyorveny.hu
Ha tetszett a cikk, oszd meg ismerőseiddel is, még több érdekességért, képért és videóért pedig látogass el FACEBOOK oldalunkra! Csatlakozz PINTERESTÜNKHÖZ és INSTAGRAMMUNKHOZ is! Vagy iratkozz fel a napi HÍRLEVÉLRE, hogy ne maradj le a friss hírekről!
soul-rivers