A hummuszt sokan kedvelik, habár elég megosztó táplálékról van szó. Ha nem kedveljük, próbáljunk megbarátkozni ezzel a táplálékkal, mivel...

A hummuszt sokan kedvelik, habár elég megosztó táplálékról van szó. Ha nem kedveljük, próbáljunk megbarátkozni ezzel a táplálékkal, mivel kimagaslóak a táplálkozási előnyei. A hummuszt sokféleképpen készítik. A legáltalánosabb recept csicseriborsóból, szezámmagpasztából készül. A pasztához sokan adnak citromlevet, olívaolajat és fokhagymát is. Nagyon érdekes ízű, nagyon finom és hihetetlenül tápláló ételről van szó.

A hummusz nagy mennyiségben tartalmaz egészséges zsírokat, rostokat és növényi fehérjéket, amelyek önmagukban és együttesen is nagyon jót tesznek az egészséggel. A hummusz sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Nagyobb mennyiségben a folát, a vas és a magnézium található meg benne.

A hummusz bővelkedik rostokban. Ezek természetes rostok, éppen ezért nagyon hasznosak az emésztőrendszer és a bélrendszer számára, hiszen jó bélműködést képesek biztosítani. A rostok fokozzák a jó bélbaktériumok elszaporodását, és ily módon fokozzák a bélflóra egyensúlyának fenntartását.
A csicseriborsó a hüvelyesek családjába tartozik és mint ilyen, rostban, fehérjében és keményítőben gazdag. Ezek az összetevők lehetővé teszik az emésztés lassítását. Emellett fontos jellemzője, hogy alacsony a glikémiás indexe, ami azt jelenti, hogy nem emeli meg a vércukorszintet, így nagy szerepe van nemcsak a vércukorszint szabályozásában, hanem a 2-es típusú cukorbetegség megelőzésében is.

A hummusz elkészítéséhez tehát használunk szezámmagpasztát és olívaolajat is, amelyek szintén nagyon jó hatással vannak a szív egészségére. Ezt a hatást az olívaolaj egyszeresen telítetlen zsírsavjai képesek biztosítani. A csicseriborsónak emellett nagy szerepe van az LDL-koleszterin-szint csökkentésében, ily módon közrejátszik a szív- és érrendszeri betegségek kockázatainak csökkentésében is.

A csicseriborsó rendszeres fogyasztása segíthet a súlycsökkenésben, azaz kisebb lesz a BMI-indexünk, amennyiben rendszeresen kerül ilyen étel a tányérunkra. Mivel a derékméretet is csökkenti, így minimalizálja a metabolikus szindróma kialakulását, amely aktívan hozzájárul a szívinfarktus és a stroke kialakulásához.
Mind a csicseriborsó, mind az olívaolaj, mind a szezámmag gyulladáscsökkentő tulajdonságokkal rendelkezik. Ez a jellemző is csökkenti a krónikus betegségek kockázatait.
Közzétette: www.fenyorveny.hu 
Ha tetszett a cikk, oszd meg ismerőseiddel is, még több érdekességért, képért és videóért pedig látogass el FACEBOOK oldalunkra! Csatlakozz PINTERESTÜNKHÖZ és INSTAGRAMMUNKHOZ is! Vagy iratkozz fel a napi HÍRLEVÉLRE, hogy ne maradj le a friss hírekről!


gyogyszernelkul
Share To:

Post A Comment: