11 módszer, hogy magasan tartsd az energiaszintedet - Fényörvény

Breaking

Post Top Ad

Responsive Ads Here

2021. január 14., csütörtök

11 módszer, hogy magasan tartsd az energiaszintedet

Érezted már magad munka közben kimerültnek, főként kora délután? Alig tudod nyitva tartani a szemedet, hiába ittál kávét, még álmosabb lettél? Tulajdonképpen ez a probléma forrása. Egy kutatás szerint, az energiaitalok, a koffein sokkal fáradtabbá teszik az embert, nem tud koncentrálni. Íme, 11 módszer, melyek segíthetnek növelni az energiaszintet és fenntartani azt a nap folyamán.

Zenehallgatás

 A zene segíthet abban, hogy sokkal energikusabbnak és motiváltabbnak érezd magad. Sokkal élénkebnek érezheted magad a kedvenc zenédtől.
Hallgasd hangosabban a kedvenc zenédet, segít egy kicsit kiszakadni a hétköznapi rutinból.
A kedvenc dallamod dúdolása jobb kedvűvé tesz, általa sokkal motiváltabb és produktívabb leszel a munkahelyen.

Délutáni nassolni való

Délután pont egy kis nassolni valóra van szüksége a szervezetnek - egy kis energiára és tápanyagra. De válassz okosan!
Válassz összetett szénhidrátot: magas a rost tartalmuk és megelőzik a vércukorszint hirtelen leesését.
Válassz zabpelyhet, görög joghurtot, gyümölcsöt, humuszt vagy sárgarépát.
Az étcsoki jobb a tejcsokinál, hiszen kevesebb cukrot tartalmaz és több koffeint, megemeli az endorfinszintet, így biztosan energikusabbá válsz.
Kerüld a magas cukor tartalmú snackeket, ugyanis amilyen hirtelen megemelik a vércukorszintet, olyan hirtelen le is esik. Így sokkal fáradtabbnak fogod érezni magad.
Kerüld a zsíros ételeket, ugyanis emésztésük nehéz, fáradtnak és álmosnak érezheted magad tőlük.

Egy pohár citromosvíz

Felejtsd el a kávét. Helyette igyál inkább egy pohár citromos vizet, mely növeli az energiaszintet. Illata csökkenti a stresszt és javítja a hangulatot, a tested pedig energiához jut. A citromban lévő negatívtöltésű ionok belépnek az emésztőrendszerbe, és sokáig energiát biztosítanak. Csak szeletelj fel egy citromot, tedd hideg vízbe és élvezd a frissítő italt.

Hideg víz

Öblítsd le az arcodat egy kis hideg vízzel. Lemoshatod vele az aznapi stresszt, ezzel koncentráltabbá válhatsz. Aktiválja a retikuláris aktiváló rendszert, így kevésbé leszel fáradt. Ha úgy érzed, hogy kezdesz fáradni vagy elálmosodni, tarts egy kis szünetet és locsolj némi hidegvizet az arcodra, amíg éberebnek nem érzed magad.

Nyújtás és légzőgyakorlat

Nagyon könnyen merevvé válhatnak az izmaid, főleg ha egésznap az íróasztalnál ülsz. A kevés mozgás sokkal kimerítőbb, mint a fizikai aktívitás. Tarts egy kis szünetet, végezz néhány légző- és nyújtógyakorlatot.

Nyakkörzés
Törzs oldalra fordítása
Lábujjak megérintése ujjbeggyel
Nyújtózkodás az ég felé

Szocializálódj és nevess

Egy kis szünet és beszélgetés a legjobb módja annak, hogy fenntartsd az energiaszintedet. Kicsit kikapcsolsz és felfrissülsz. A nevetés során az izmaink megnyúlnak, pulzusunk és vérnyomásunk megemelkedik, gyorsabban lélegzünk, így több oxigént viszünk be. Szünetben keresd a munkatársaid társaságát, és beszélgessetek. Az egész csapat jobb hangulatba kerülhet és energikusabb lesz.

Egy kis séta

Egy 10 perces séta hatékonyabban növeli az energiaszintet, mint 50 mg koffein. Egy tanulmány szerint a rendszeres testmozgás több energiát biztosít az alváshiánnyal küzdő, 18-24 éves korú embereknek, mint a rendszeres koffeinbevitel.

Egy kis menta

Nem sokat tudják, de az aromaterápia hatékonyan emeli az energiaszintet. A borsmentaolaj használata, vagy szimplán a növény illata csökkentheti a fáradságot. Egy kutatás szerint azon sportolók energikusabbnak érezték magukat, akik borsmentát szagoltak.

Napfény

A napfény jelzi a testünknek, hogy ébren kell lennie, hiszen még nappal van. Ha fáradtnak érzed magad, menj ki egy kicsit a napra. Kutatások bizonyítják, hogy a több fény hatására élénkebbnek érezhetjük magunkat, főként, ha szellemileg vagyunk kimerültek. Akik természetes napfényt kaptak, sokkal jobban teljesítettek a figyelmet mérő teszteken.

Egy kis szundi

Nevetségesnek tűnhet, de egy 10 perces pihenő nem tart tovább, mint egy mosdó vagy kávészünet. A puszta 10 perces pihenés 2 órával növelheti az energiaszintedet, ez a rövid szundi tehát sokkal hatékonyabb, mint a koffein.

Kapcsold ki a telefont

Érezted már magad fáradtnak, miközben az okostelefonodat nyomkodtad? Arról már hallottunk, hogy felboríthatja alvási ritmusunkat, ha lefekvés előtt nézegetjük. Az alvás kevésbé lesz békés, másnap fáradtnak érezheted magad. Lefekvés előtt inkább olvass vagy meditálj.
Közzétette: www.fenyorveny.hu 
Ha tetszett a cikk, oszd meg ismerőseiddel is, még több érdekességért, képért és videóért pedig látogass el FACEBOOK oldalunkra! Csatlakozz PINTERESTÜNKHÖZ és INSTAGRAMMUNKHOZ is! Vagy iratkozz fel a napi HÍRLEVÉLRE, hogy ne maradj le a friss hírekről!


noiportal