6 gyakorlat, mely segít a tudatos jelenlét megélésében
A tudatos jelenlét nélkül a gondolataink, érzelmeink és viselkedésünk teljes mértékben a tudatalatti hiedelmeink és ösztöneink irányítása alatt állnak. Ezzel saját magunk szenvedését okozzuk, mert hagyjuk, hogy a megítélésünket a külvilág befolyásolja, így hamis előítéleteket alkotva. A létezés alapvető képessége tehát a tudatosság. Végeztél már valaha gyakorlatokat ennek megélésére?
Amikor kezdjük felismerni a primitív és önpusztító hiedelmeket, feltételezéseket, meggyőződéseket és döntéseket, akkor kezdünk egyre jobban higgadttá, szerethetővé és jószívűvé válni… ilyenkor közeledünk a felsőbb énünkhöz. Nem csak a szenvedéseid érnek majd véget, hanem az azonos frekvenciával rendelkező emberekkel való találkozás segít a tudatosság ösvényén is. Ma már széles körben ismert a tagadhatatlan tény, hogy a gondolataink alkotják a valóságunkat. Ezért is nagyon fontos a következő tudatossági gyakorlatok elsajátítása és rendszeres elvégzése.

Hiányzik belőled az öntudatosság? Ha igen, akkor a következőket tapasztalhatod:

• Nehézségeid vannak a saját érzéseid megértésével.
• Nehezen beszélsz a gondolataidról, az érzéseidről másoknak.
• Folyamatosan el vagy veszve a gondolataidban.
• Gyakran felbosszantanak vagy elszomorítanak az emberek.
• Alacsony önértékelésed van.
• Gyakran osztasz meg katasztrófákat, rossz híreket a közösségi médiában.
• Nagyon „szigorú” a személyiséged.


A leírt feladatok gyakorlásával lassan egyre több örömet és beteljesedést tapasztalhatsz majd a mindennapi életedben.

1. Tartsd távol magad mindentől és mindenkitől egy rövid időre


Gyakran töltjük azzal a napjainkat, hogy az életünkben előkerülő félelmek, gyűlölet és fájdalom elől igyekszünk menekülni. Bennünk van a szükség, hogy tegyünk valamit, pedig általában a legjobb módja az élet értékelésének, ha kiélvezzük a helyzetet és az önmagunkkal töltött időt. A tudatosság fejlesztéséhez a legjobb kezdet egy csendes, magányos hely keresése. Az egyedül töltött idő lehetőséget ad arra, hogy végig gondold a tetteidet, szavaidat, érzéseidet és akaratodat. A magány tökéletes ösvény az öntudat felé, mivel megismerteti veled a legmélyebb szükségleteidet és vágyaidat az életben.

2. Meditálj

Rengeteg formája létezik a meditációnak, mint például a sétáló meditáció, amikor mindig az egyik lábadra kell koncentrálnod járás közben. Érezd a nyugalomban lévő láb érintését, a gördülést, a nyomást, figyelj oda a talajra. Mindenképpen ki kell próbálnod ezt az egyszerű meditációt, mivel egy magasabb képességi szintre emelhet.
A Qigong egy másik gyakorlat, amivel kísérletezhetsz. Akármelyik típust is választod, mindenképpen fontos, hogy megtanuld lelassítani a testedet és az elmédet, mert így könnyebben felismered a belső hangokat, melyek gyakran észrevétlenek maradnak.

3. Vezess naponta két naplót

A gondolataid lejegyzése egy biztos helyre nem csak abban segít, hogy nyomon kövesd a növekedésedet, hanem abban is, hogy hitelesebb legyél önmagaddal szemben. Megőrizheted, vagy akár később el is pusztíthatod ezeket a gondolatokat, a lényeg az, hogy csak ennek a célnak szenteld az első naplót.

A másikat arra használhatod, hogy leírj 5 rendkívüli dolgot, ami a nap folyamán történt veled. Bármit írhatsz, az a cél, hogy meg legyen 5. Az első néhány napon valószínűleg meg kell majd erőltetned magad, de idővel észreveszed majd, hogy így olyan dolgokat is meglátsz az életben, melyekre egyébként nem sok figyelmet szentelnél.

4. Tedd fel magadnak ezt a 6 kérdést!

• Ezek lennének az érzelmeim?

• Én vagyok ez a gondolat?
• Ez a fizikai érzet én vagyok?
• Ez a körülmény én lennék?
• Ez a test én vagyok?
• Valóban ilyen a személyiségem?

Te tényleg ez lennél? Valami, ami a pusztulásra van ítélve? De ha nem ezek a fizikai, érzelmi és szellemi jelenségek alkotnak, akkor ki vagy te? Egy halhatatlan lény? Hatalmas és korlátlan? Vedd észre, hogy hihetetlen vagy, semmiképpen sem értéktelen vagy depresszív, hanem teljes, tiszta, szerető és örökké való.

5. Válaszd szét a két dolgot

Az egyik kezeddel mutass a világra, a másikkal saját magadra. Tanulmányozd a formákat, a színeket és a részleteket. Koncentrálj a magadra mutató kézre. Mit látsz most? Egy személyt, egy identitást? Bizonyára felismerted, hogy a nézőpont teljesen más: semmit nem látsz, csak a lélek helyét. Nincs arc vagy fej, csak a tudatos jelenlét!

Hogyan alkalmazhatod ezt az életedben? Akármilyen szituációban találod magad, vedd észre, hogy te megfigyelő vagy, nem ez a test, mely alá van rendelve a növekedésnek, változásnak és pusztulásnak, hanem egy örökké jelen lévő tudatos lény.

6. Kísérletezz becsukott szemmel

Ezzel elérkeztünk az utolsóhoz a hat tudatossági gyakorlat közül. Írd le és válaszold meg a következő kérdéseket:

• “Mekkora vagyok?”
• “Milyen alakom van?”
• “Vannak korlátaim?”
• “Van egy vonal, ahol én véget érek, és a világ elkezdődik?”
• “Van valami, ami elválaszt a világtól? Ha igen, mi az?”

Most csukd be a szemed. Hagyj egy kis időt, hogy a gondolataid lelassuljanak. Aztán kérdezd meg magadtól ugyanezeket a kérdéseket:

• “Mekkora vagyok?”
• “Milyen alakom van?”
• “Vannak korlátaim?”
• “Van egy vonal, ahol én véget érek és a világ kezdődik?”
• “Van valami, ami elválaszt a világtól? Ha igen, mi az?”

Ahogy ellazulsz, észre fogod venni, hogy a kérdéseket nem lehet ugyanúgy megválaszolni, mint korábban. Meg fogod érteni, hogy korlátok és határok nélküli vagy, ezért a kérdéseket egyszerűen nem lehet meghatározni. Meglepő felfedezés, nem?
Közzétette: www.fenyorveny.hu 
Ha tetszett a cikk, oszd meg ismerőseiddel is, még több érdekességért, képért és videóért pedig látogass el FACEBOOK oldalunkra! Csatlakozz PINTERESTÜNKHÖZ és INSTAGRAMMUNKHOZ is! Vagy iratkozz fel a napi HÍRLEVÉLRE, hogy ne maradj le a friss hírekről!


noiportal.hu
Oszd meg vagy küldd tovább: / Share To:

Post A Comment: