• FRISS

    Üzemeltető: Blogger.
    2018. szeptember 20., csütörtök

    A napraforgómag jótékony hatásai


    A napraforgómag nagyon egészséges, hiszen értékes tápanyagokat és esszenciális zsírsavakat tartalmaz. Ebben az aprócska magban van E-vitamin, tiamin, réz, foszfor, szelén, de B-vitaminokban is rendkívül gazdag. A napraforgómag egy kiváló rostforrás, olyan értékes aminosavat is tartalmaz, mint a triptofán. Fitoszterolokban és fehérjékben is bővelkedik. A benne lévő esszenciális zsírsavak is hozzájárulnak egészségünk megőrzéséhez, hiszen ezek rendszeres fogyasztása egészséges szív- és érrendszert eredményez, elősegíti a stabil, egészséges testtömeg elérését, de a szervezetben kialakuló gyulladásokat is csökkenteni tudja.

    A napraforgómagban megtalálható zsírok a sejtmembránok építőkövei, amelyek lehetővé teszik a szervezet számára, hogy egyensúlyba hozza a hormonokat, illetve fontos zsírban oldódó vitaminok – A-, D-, K- és E-vitaminok – hordozói is.

    A napraforgómag nagy mennyiségben tartalmaz antioxidáns E-vitamint, amely csökkenti a szervezetben kialakuló gyulladásokat, ami különféle betegségekhez vezethet. A kutatók azt már tudják, hogy a gyulladás magas szintje a szívbetegségek fokozott kockázatával korrelál, de a stroke, a rák, a cukorbetegség és más súlyos neurodegeneratív betegségek kialakulásáért is felelőssé tehető.

    A rendszeresen fogyasztott napraforgómag segít a koleszterinszint és a magas vérnyomás csökkentésében és a szívbetegségek elleni védekezésben. A napraforgómag antioxidánsokban és gyulladáscsökkentő vegyületekben gazdag, ezek pedig csökkentik a káros oxidatív stresszt és a szabad gyökök jelenlétét a szervezetben.

    Az E-vitamin egy zsírban oldódó vitamin, vagyis zsírral kell fogyasztani annak érdekében, hogy felszívódjon. A napraforgómag azért is olyan egészséges, mert eleve tartalmaz esszenciális zsírsavakat.

    Ma egyre többen szenvednek valamilyen pajzsmirigybetegségben. Ennek a betegségnek a legfőbb oka a nagyfokú szelénhiány. A pajzsmirigy felelős a testhőmérséklet, a pulzusszám, illetve a fehérjetermelés és az anyagcsere szabályozásáért. A pajzsmirigy-rendellenesség többek között okozhat fáradtságot, súlygyarapodást, rendellenes testhőmérsékletet. A pajzsmirigybetegségek elkerülésének érdekében a megfelelő mennyiségű szelén- és jódbevitel alapvető fontosságú kellene, hogy legyen.

    A napraforgómag nagy mennyiségben tartalmaz ásványi anyagokat, többek között magnéziumot is. Magnéziumra szükségünk van a szív- és érrendszer egészségéhez, illetve a vérnyomás szabályozásához. A magnézium részben felelős a csontok egészségének megőrzéséért és segíthet megakadályozni – más vitaminokkal és ásványi anyagokkal karöltve – a csontritkulás kialakulását. A magnézium ezeken kívül segíthet a krónikus migrénes fejfájás, a fáradtság, a székrekedés és a hangulati rendellenességek leküzdésében. A napraforgómag magnéziumot is tartalmaz, de B-vitaminokat is, amelyekre az egészséges idegrendszer fenntartásához van nagy szükségünk.

    A napraforgómagban található antioxidáns E-vitamin elősegíti a fiatalos és egészséges bőr megőrzését is. Az E-vitamin védelmet nyújt a napfény okozta károsodásokkal szemben. Mindemellett a bőrünk ragyogó és hidratált lesz, ha rendszeres fogyasztjuk ezt az aprócska magot.
    Közzétette: www.fenyorveny.hu 
    Ha tetszett a cikk, oszd meg ismerőseiddel is, még több érdekességért, képért és videóért pedig látogass el FACEBOOK oldalunkra! Vagy iratkozz fel a napi hírlevélre, hogy ne maradj le a friss hírekről!




    gyogyszernelkul.com
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: A napraforgómag jótékony hatásai Rating: 5 Reviewed By: Sandal - Bárány Tünde Nikoletta
    Scroll to Top