Ha meditációról beszélünk, akkor általában mindenkinek az jut eszébe, hogy törökülésben leül valami csendes helyre. 
Azonban sokan nem tudják, hogy valójában nem kell "meditálva" meditálni. Nem kell "ommm"-ot kántálni, miközben elvonulsz egy sarokba, vagy egy rétre.

A lakosság nagy része egyébként soha nem is próbált még meditálni. Aki meg próbált - nem spirituálisként - az meg abbahagyja, mert "unalmas", "bizarr" vagy "bosszantó". Tehát nem érzi jól magát a szituációban, mert nem képes koncentrálni, és hosszú percekig, vagy órákig egy helyben ülni elcsendesített, nyugodt elmével.
Íme néhány tipp, hogy hogyan tudsz meditálni anélkül, hogy ténylegesen meditálnál:

Főzés meditáció


Az étel az, amit táplálja testünket. Ha neked a sütés vagy a főzés okoz örömet, és szeretettel is csinálod, akkor ez részét képezi életed meditációs szakaszának.

Olvasás meditáció / Zene meditáció


Mindegy mit olvasol, lényeg, hogy merülj bele, éld át, add át magad a könyv történetének és érzéseinek. Kapcsolj ki, és olvasás közben ne a napi dolgokon gondolkodj...
Az olvasás is egy olyan meditációs állapotot hoz az életedben, ami a tudatodat lecsendesíti egy időre és kiszakít egy kicsit a mindennapok szürkeségéből.
Ugyanígy a zene... hagyd, hogy a dallam közben szárnyaljon a lelked. Merülj bele a dalba.
Ezt a kettőt azért is rakom egymás mellé, mert ahogy egy történetet sem lehet élvezni anélkül, hogy bele ne képzelnénk magunkat, úgy a zenét se lehet anélkül, hogy át ne éreznénk minden hangot, a zene varázsát, érzéseit és hullámait.


Séta meditáció


A séta nagyon jó kikapcsolódás és feltöltődés. A sétával elengedheted a napi feszültségeket és a stresszt. A legtöbben ugyanezért meditálnak, hogy levezessék és elengedjék a napi feszültségeket. 

Gyakorlat meditáció


A fizikai testmozgás lényeges pontja a szellemi tudat fejlődésének, így érdemes naponta beiktatni valamilyen formában. A testmozgást, mindegy, hogy melyik formáját szereted csinálni, lényeg, hogy ne azért csináld, mert muszáj, vagy mert "kell", hanem azért, mert szereted.
Gyakorlati meditáció lehet bármilyen:
- Jóga
- Tánc
- Edzés


Alvás meditáció


Alvás közben a tudatos elme pihen, ezért a tudatalattink kezd el dolgozni. Illetve lelkünk szabadon szárnyalhat a dimenziók között. 


Kreatív meditáció


Szeretsz alkotni? Akkor egyrészt ez is életed meditációs része, illetve törődsz egyúttal belső gyermekeddel is - ami egyébként nagyon fontos lenne mindenki számára.
A kreatív meditáció nem csak festésből, vagy rajzolásból áll. Kreatív meditáció a fényképezés, a kollázs, a szobrászat, varrás, lakberendezés, zeneszerzés, szövegírás vagy bármilyen kreatív ötlet megvalósítása. 
Bármikor eszünkbe jut valami új dolog, rácsatlakozunk a Forrásra. A szó szoros értelmében "etetjük" a lelkünket, amire nagy szüksége van. Kikapcsolódunk, örömmel és szeretettel töltődünk fel. 


Légzés meditáció

"Lélegzem a testem nyugalmában. Kilélegzem, mosolygok. A jelen pillanatban tartózkodom, és tudom, hogy ez egy csodás pillanat." ~ Thich Nhat Hahn
A légzés a legegyszerűbb és legtermészetesebb dolog az életünkben. Mégis kevesen gondolnak rá, hogy meditációképp is használható.
Rengeteg légzés technika van már, amit gyakorlatként, mindennap használhatunk, és amivel könnyebbé tehetjük életünket. Megszabadulhatunk vele a mindennapi terheinktől. Lelkünk súlyaitól. Még ha csak pillanatokra, vagy percekre is.
A légzés az életünk része, maga az élet. Ezért lelki utunk egy bizonyos részén rá kell jöjjünk, hogy bizony életünk egy "nem tudatos" meditáció.
Végezetül: Keress olyan elfoglaltságot, amit örömmel, szeretettel csinálsz és kikapcsol egy időre. Ezek mind-mind életed meditációi... 
(Az írást csak szerző ill. forrásmegjelöléssel lehet megosztani, változtatás nélkül!)
Ha tetszett a cikk, oszd meg ismerőseiddel is, vagy iratkozz fel a napi hírlevélre, hogy ne maradj le a friss hírekről!

Oszd meg vagy küldd tovább: / Share To:

Post A Comment: