728x90 AdSpace

  • FRISS

    Üzemeltető: Blogger.
    2017. június 19., hétfő

    7 tipp, hogyan meditálj meditálás nélkül


    Ha meditációról beszélünk, akkor általában mindenkinek az jut eszébe, hogy törökülésben leül valami csendes helyre. 
    Azonban sokan nem tudják, hogy valójában nem kell "meditálva" meditálni. Nem kell "ommm"-ot kántálni, miközben elvonulsz egy sarokba, vagy egy rétre.

    A lakosság nagy része egyébként soha nem is próbált még meditálni. Aki meg próbált - nem spirituálisként - az meg abbahagyja, mert "unalmas", "bizarr" vagy "bosszantó". Tehát nem érzi jól magát a szituációban, mert nem képes koncentrálni, és hosszú percekig, vagy órákig egy helyben ülni elcsendesített, nyugodt elmével.
    Íme néhány tipp, hogy hogyan tudsz meditálni anélkül, hogy ténylegesen meditálnál:

    Főzés meditáció


    Az étel az, amit táplálja testünket. Ha neked a sütés vagy a főzés okoz örömet, és szeretettel is csinálod, akkor ez részét képezi életed meditációs szakaszának.

    Olvasás meditáció / Zene meditáció


    Mindegy mit olvasol, lényeg, hogy merülj bele, éld át, add át magad a könyv történetének és érzéseinek. Kapcsolj ki, és olvasás közben ne a napi dolgokon gondolkodj...
    Az olvasás is egy olyan meditációs állapotot hoz az életedben, ami a tudatodat lecsendesíti egy időre és kiszakít egy kicsit a mindennapok szürkeségéből.
    Ugyanígy a zene... hagyd, hogy a dallam közben szárnyaljon a lelked. Merülj bele a dalba.
    Ezt a kettőt azért is rakom egymás mellé, mert ahogy egy történetet sem lehet élvezni anélkül, hogy bele ne képzelnénk magunkat, úgy a zenét se lehet anélkül, hogy át ne éreznénk minden hangot, a zene varázsát, érzéseit és hullámait.


    Séta meditáció


    A séta nagyon jó kikapcsolódás és feltöltődés. A sétával elengedheted a napi feszültségeket és a stresszt. A legtöbben ugyanezért meditálnak, hogy levezessék és elengedjék a napi feszültségeket. 

    Gyakorlat meditáció


    A fizikai testmozgás lényeges pontja a szellemi tudat fejlődésének, így érdemes naponta beiktatni valamilyen formában. A testmozgást, mindegy, hogy melyik formáját szereted csinálni, lényeg, hogy ne azért csináld, mert muszáj, vagy mert "kell", hanem azért, mert szereted.
    Gyakorlati meditáció lehet bármilyen:
    - Jóga
    - Tánc
    - Edzés


    Alvás meditáció


    Alvás közben a tudatos elme pihen, ezért a tudatalattink kezd el dolgozni. Illetve lelkünk szabadon szárnyalhat a dimenziók között. 


    Kreatív meditáció


    Szeretsz alkotni? Akkor egyrészt ez is életed meditációs része, illetve törődsz egyúttal belső gyermekeddel is - ami egyébként nagyon fontos lenne mindenki számára.
    A kreatív meditáció nem csak festésből, vagy rajzolásból áll. Kreatív meditáció a fényképezés, a kollázs, a szobrászat, varrás, lakberendezés, zeneszerzés, szövegírás vagy bármilyen kreatív ötlet megvalósítása. 
    Bármikor eszünkbe jut valami új dolog, rácsatlakozunk a Forrásra. A szó szoros értelmében "etetjük" a lelkünket, amire nagy szüksége van. Kikapcsolódunk, örömmel és szeretettel töltődünk fel. 


    Légzés meditáció

    "Lélegzem a testem nyugalmában. Kilélegzem, mosolygok. A jelen pillanatban tartózkodom, és tudom, hogy ez egy csodás pillanat." ~ Thich Nhat Hahn
    A légzés a legegyszerűbb és legtermészetesebb dolog az életünkben. Mégis kevesen gondolnak rá, hogy meditációképp is használható.
    Rengeteg légzés technika van már, amit gyakorlatként, mindennap használhatunk, és amivel könnyebbé tehetjük életünket. Megszabadulhatunk vele a mindennapi terheinktől. Lelkünk súlyaitól. Még ha csak pillanatokra, vagy percekre is.
    A légzés az életünk része, maga az élet. Ezért lelki utunk egy bizonyos részén rá kell jöjjünk, hogy bizony életünk egy "nem tudatos" meditáció.
    Végezetül: Keress olyan elfoglaltságot, amit örömmel, szeretettel csinálsz és kikapcsol egy időre. Ezek mind-mind életed meditációi... 
    (Az írást csak szerző ill. forrásmegjelöléssel lehet megosztani, változtatás nélkül!)
    Ha tetszett a cikk, oszd meg ismerőseiddel is, vagy iratkozz fel a napi hírlevélre, hogy ne maradj le a friss hírekről!

    • Blogger Comments
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: 7 tipp, hogyan meditálj meditálás nélkül Rating: 5 Reviewed By: Sandal - Bárány Tünde Nikoletta
    Scroll to Top