728x90 AdSpace

  • FRISS

    Üzemeltető: Blogger.
    2015. december 8., kedd

    Álomkontroll/Tudatos álmodás: Az álmokra való emlékezés technikái

    Sokan állítják, hogy nem álmodnak, pedig bizonyított tény, hogy pusztán csak nem emlékszünk álmainkra. És szerencsére egyszerű elérni, hogy már az első reggelen megfigyelhetők legyenek tudatalattink üzenetei.

    Önszuggesztió elalvás előtt

    Lefekvés előtti relaxációdban tedd fel a kijelentést határozottan, hogy emlékezni fogsz álmaidra reggel. Legalább 1 percig ezt tudatosítsd magadban. Még ha nem is fogsz azonnal emlékezni rájuk, mindenképpen segít napról napra ez a megerősítés, hogy szokásoddá váljon, és tudatod ezt a „parancsot” tényként kezelje. Például: „tudatos leszek álmomban, felismerem hogy álmodom, és reggel tökéletesen emlékezni fogok minden egyes részletre!”

    Relaxáció elalvás előtt

    Ha izomtónusainkat nem lazítjuk el lefekvéskor, többségük éjszaka is feszült marad, ami nehezíti az agyhullámok könnyed mozgását, és mélységét. Több módja van a relaxációnak, mindegyiket vegyítve nagyobb sikereket érhetünk el. Háton fekve tetőtől talpig minden izmot lazítsunk el, közben légzésünk legyen mély, és kellemesen lassuló.

    Álomnapló

    Az álmokra való emlékezés legismertebb technikája. Első nap nem emlékszel álmaidra, de szeretnél. Ha nem is emlékszel, próbálj meg koncentrálni, hátha. Így második nap már ezzel a hozzáállással kelsz, és valami meg fog jelenni tudatodban. Napról napra egyre inkább beidegződik ez a szokás a tudatalattidba, így legközelebb már felkelés előtt kezdesz majd koncentrálni. Később már álmodban kezdesz figyelni, hiszen már hozzászoktál, hogy emlékezni akarsz mikor felkelsz.
    Az álomnapló  másik hozománya, hogy észreveheted egy hét után, hogy álmaid valamilyen téma (vágy vagy félelem) köré csoportosulnak. Egy konkrét  történet fog összeállni, ami még többet árul el Rólad, múltadról és jövődről. Érdemes minden álmot dátummal is ellátni. A lehető legrészletesebben írd le álmodat, és ha nem megy, vagy nincs időd a naplóra, akkor legalább tőszavakban jegyezd fel álmod gerincét, és még aznap írd le részletesen!

    Mozdulatlanság  ébredés után

    Mind Egyiptomban, mind a tibetieknél az álomra emlékezés másik technikája, hogy maradj teljesen mozdulatlan, amíg össze nem áll a kép, amit utána leírsz álomnaplódba. Minden mozgás az agyat új munkákra készteti, gyengíti a tudatosságot. Aznapi gondolataid szintén maradjanak „mozdulatlanok”, tehát ha elkezdesz azon gondolkozni mit is kell ma tennem, akkor álmodra sokkal kevesebb eséllyel fogsz tudni emlékezni.

    Fotografikus memória

    A lényege, hogy miközben sétálunk csukva legyen a szemünk és csak a másodperc tört részére nyissuk ki 5 másodpercenként, így az agyunk több információt  jegyez meg a külvilágból. Buszok oldalára írt feliratokat  vagy hirdető táblákat is célszerű ezzel a módszerrel elolvasni, és kielemezni, hogy az agyunk mennyit jegyzett meg az adott feliratból.
    Közzétette: www.fenyorveny.hu
    Ha tetszett a cikk, oszd meg ismerőseiddel is, vagy iratkozz fel a napi hírlevélre, hogy ne maradj le a friss hírekről!



    tudatos-alom
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: Álomkontroll/Tudatos álmodás: Az álmokra való emlékezés technikái Rating: 5 Reviewed By: Sandal - Bárány Tünde Nikoletta
    Scroll to Top