A társaság nem létezik, repülőik mégis repülnek. A légitársaságokat leginkább a gép függőleges vezérsíkjára felfestett logókról lehet beazonosítani. Bolondok is lennének nem kihasználni a hatalmas felületet reklámra. Azonban Las Vegas repülőterére rendszeresen érkeznek olyan repülők, amelyeken a lajstromszámon kívül nincs jelölés. A nagy utasszállító gépeken csupán egy piros csík van. Nem szerepelnek a menetrendben, és nem is a termináloknál áll meg. Ezek a titokzatos repülőgépek a nemlétező Janet légitársaság gépei. Legalábbis félhivatalosan így nevezik. A Légitársaság szigorúan titkos, az évek során csak némi infót sikerült összegyűjteni róla.

A társaság nem létezik, repülőik mégis repülnek.
A légitársaságokat leginkább a gép függőleges vezérsíkjára felfestett logókról lehet beazonosítani. Bolondok is lennének nem kihasználni a hatalmas felületet reklámra. Azonban Las Vegas repülőterére rendszeresen érkeznek olyan repülők, amelyeken a lajstromszámon kívül nincs jelölés. A nagy utasszállító gépeken csupán egy piros csík van. Nem szerepelnek a menetrendben, és nem is a termináloknál áll meg.
Ezek a titokzatos repülőgépek a nemlétező Janet légitársaság gépei. Legalábbis félhivatalosan így nevezik. A Légitársaság szigorúan titkos, az évek során csak némi infót sikerült összegyűjteni róla.
A repülőgépek leszállásnál és felszállásnál is előnyt élveznek a polgári járatokkal szemben. A beszállás sem a hivatalos termináloknál történik, hanem a gép elgurul a reptér végében álló elkerített területre. Ennek a területnek saját kapuja van fegyveres őrséggel. Komoly autóforgalom zajlik a kapun keresztül az autók az elzárt területen parkolnak.
Először 1972-ben figyeltek fel a gépre, a célállomása Dreamland, vagyis az 51-es körzet volt. Igen, az az 51-es körzet, ahol a hívők szerint a lezuhant ufókat tárolják. De a gépek felbukkantak még a környék több katonai repülőterén is.
A flotta tulajdonosa az amerikai védelmi minisztérium, de az EG&G amerikai hadiipari beszállító üzemelteti. A repülőgépekkel Las Vegasból naponta több százan ingáznak több nevadai katonai támaszpontjára a dolgozók. Az 1990-es évek elejéig a Janet repülőgépei ezen túl gyakran repültek a kaliforniai Burbank repülőterére is, amely többek között a Lockheed katonai repülőgépgyártó központja is volt.
A társaság nevének eredete ismeretlen, a JANET hívójelet a mai napig használják, a repülőgépek így azonosítják magukat a rádión. . Egyes elméletek szerint a JANET a "Just Another Non-Existent Terminal" ("még egy nemlétező terminál") rövidítése. Ez arra utalhat, hogy az utasszállítók a Las Vegas-i repülőtéren nem az utasterminálokon, hanem a repülőtér északnyugati kerítésén belül található EG&G épületnél vesznek fel utasokat. Más elmélet szerint a név a „joint air network for employee transportation”, vagyis közös légi hálózat az alkalmazottak szállítására.
A Janet flottája hat darab, jól látható vörös csíkkal fehér színűre festett Boeing 737–600-ból, valamint öt, kevésbé feltűnően kék csíkkal festett, légcsavaros kisgépből áll Korábban lízingelt gépek voltak, Az újabb Boeingeket az Air China és a mára csődbe ment China Southwest Airlines kínai légitársaságoktól vásárolták.






Közzétette: www.fenyorveny.hu
Ha tetszett a cikk, oszd meg ismerőseiddel is, vagy iratkozz fel a napi hírlevélre, hogy ne maradj le a friss hírekről!




toochee.reblog

Oszd meg vagy küldd tovább: / Share To:

Post A Comment: