Kutatók szerint egy ember húsz teáskanálnyi cukrot eszik meg naponta, ám a napi táplálékbevitel maximum tíz százaléka lehetne cukor. Mi hát a teendő?

A cukrot régen nagy becsben tartották: háromszáz évvel ezelőtt a velencei kereskedők kilójáért 20-30 aranyat is kértek. A régi ezüstkulccsal zárt cukortartók is azt bizonyítják, hogy egykor féltve őrzött, drága árucikk volt. Napjainkban viszont talán a legkönnyebben hozzáférhető „táplálék“, éppen ezért nehéz ellenállni. Mégis megálljt kell parancsolnunk magunknak, több okból is.
Nem táplálék – Ezek a kalóriák arra késztetik a szervezetet, hogy más létfontosságú szervektől vegyenek el vitaminokat, miközben a cukrot próbálják feldolgozni, ami a cukor nagymértékű fogyasztásánál alultápláltsághoz vezethet.
Hizlal – A cukor köztudottan a zsírszövetekben raktározódik, ami könnyen túlsúlyt okoz.
Nyugtalanná tesz – Kutatások egyértelműen kimutatták, hogy a cukor fogyasztása kapcsolatban áll az idegrendszerrel, s szorongást, depressziót, skizofréniát idéz elő, az inzulin és az adrenalin túltermelődése miatt.
Betegségeket okoz – A cukor folyománya a cukorbetegség, valamint a vese- és szívbetegségek, a többlet cukor pedig károsíthatja a hasnyálmirigyet.
Tönkreteszi a fogakat – Megnöveli a baktériumok számát a szájban, melyek erodálják a fogzománcot. Ami a legszörnyűbb az egészben, hogy számos fogkrémben található meg cukor, ám ezt sehol nem tüntetik fel.
Elnyomja az immunrendszert – Befolyásolja a szervezet védekező-rendszerét.
Ráncokat idéz elő – A magas cukortartalmú ételek rombolják a kollagént a bőrön.
Mindez nem azt jelenti, hogy teljességgel zárjuk ki a cukrot táplálkozásunkból, csupán annyit kell tennünk, hogy mértékkel fogyasszuk. Néhány aktuális „teendő”:

1. Egyél friss gyümölcsöket az édességek helyett! - Azon kívül, hogy a gyümölcsökben természetes cukor van, rengeteg vitamin, ásványi anyag és rost található bennük. A „leszokás” első fázisában nem kell szégyenlősködni, ha rengeteg gyümölcsöt veszel magadhoz.

2. Vegyél vissza a desszertekből! – Amennyiben mégis nassolni lenne kedvünk, desszertek helyett részesítsük előnyben a magas kakaótartalmú (legalább 70%-os) étcsokoládét, amely amellett, hogy kevesebbet eszünk meg belőle, jótékony hatással van a szívre is
3. Ahol lehet, használjuk a méz édesítő erejét! (pl. kávé, tea, limonádé) - Sokkal egészségesebb, mint az előzőek.
4. Egyél rendszeresen! – Amikor kihagysz egy főétkezést, akkor néhány órán belül bármit meg tudnál enni, hogy helyreállítsd vércukor szintedet, ám testednek ezzel nem teszel jót.
5. Ne igyál édes üdítőket! – Igyál inkább limonádét, vagy növényi teákat édesfűvel. Ha a szénsavas üdítőket kedveled, akkor fogyassz szódát, akár ízesítheted citrommal is.
6. Ne legyen cukor a közeledben! – Távolítsd el a kis edényeidből és a hűtődből a cukrot, hogy véletlenül se kívánhasd meg.
7. Ha megkívánod a cukros ételeket, menj el sétálni! – A szervezetünk mozgások után sós élelmiszereket kíván, így biztos, hogy nem sóvárogsz majd az édességekért.
Közzétette: www.fenyorveny.hu
Ha tetszett a cikk, oszd meg ismerőseiddel is, vagy iratkozz fel a napi hírlevélre, hogy ne maradj le a friss hírekről!





sokszinuvidek.hu
Oszd meg vagy küldd tovább: / Share To:

Sandal - Bárány Tünde Nikoletta

Post A Comment: