728x90 AdSpace

  • FRISS

    Üzemeltető: Blogger.
    2014. július 2., szerda

    A fiatalság forrása - Az 5 tibeti jóga gyakorlat - VIDEÓVAL!

    A fiatalság mindenki számára hozzáférhető forrása az öt rítusnak nevezett, tibeti eredetű gyakorlatsor.

    Útmutató az Öt Rítus elvégzéséhez

    Kellő türelemmel és igyekezettel egy idő után bármilyen korú és testi állapotú ember képes olyan jól elvégezni az öt rítust, hogy élvezhesse az azokból származó előnyöket. Nem mindenki tudja azonnal elvégezni mindet vagy tökéletesen végrehajtani a gyakorlatokat. Ha nem vagyunk képesek egy rítus elvégzésére, helyettesítsük a megfelelő bemelegítő gyakorlattal. Ha az sem megy, akkor végezzük el azokat a rítusokat, amelyeket meg tudunk csinálni, és csak akkor térjünk vissza a többihez vagy az azokat helyettesítő gyakorlatokhoz, ha már felkészültnek érezzük magunkat.
    Az egyes rítusok elvégzését az egészségi állapot is megakadályozhatja. Minden egyes rítusnál röviden összefoglaltam ezeket az eseteket. Ha bármelyikben is magunkra ismerünk, forduljunk orvosunkhoz, mielőtt hozzáfognánk a gyakorlatokhoz. A listákon nem szerepel természetesen minden lehetséges eset. Ha diagnosztizált betegségünk van, ha valamilyen testi hátrányban szenvedünk vagy orvosi kezelés alatt állunk, a rítusok elkezdése előtt tanácskozzunk orvosunkkal.
    A rítusok végzése alatt tanácsos lassan, mélyen és egyenletesen lélegezni. Közvetlen kapcsolat van a légzés minősége és az öt rítus által elérhető előnyök között. A legtöbb ember tüdeje kapacitásának csak a kétharmadát használja. A mély légzés tisztítja a tüdőt, a rossz levegőt frissel helyettesíti, és több oxigént juttat a véráramba. Az oxigén dús vér ad új erőt és energiát a sejteknek, a lassúbb légzésnek köszönhetően pedig optimális lesz a szív működése. Ezáltal is javul a vérkeringés és az oxigén dús vér eljut a test minden egyes sejtjéhez.

    Az Első Ritus
    Amire jótékonyan hat:
    * visszér
    * csontritkulás
    * fejfájás
    Várható előnyök
    Az első rítus javítja a keringést, amely azután javítja a visszerek állapotát. Erősíti a kart és segít, ha itt csontritkulás van. Növeli a csakrákon átáramló energiát, különösen azokra a csakrákra hat, amelyek a fejtetőn vannak, a homlok mögött, a mellkasban és a térdben. Ösztönzi a sejtek újjáéledését, az agyban és a gerincben levő folyadék áramlását, ezáltal tisztábbá teszi a gondolkodást és megelőzi a fejfájást. Ha naponta elvégezzük az első rítust, az egész testben beindulhat a fiatalodás folyamata.


    A Második Rítus
    Amire jótékonyan hat:
    * ízületi gyulladás o csontritkulás
    * szabálytalan havi vérzés o a klimax tünetei
    * emésztési és bélbajok o hátfájás
    * a láb és a nyak merevsége

    A Harmadik Rítus
    Amire jótékonyan hat:
    * ízületi gyulladás
    * szabálytalan vagy gyenge menstruáció
    * klimax tünetei
    * emésztési problémák
    * hát- és nyakfájás
    * arcüregproblémák

    A Negyedik Rítus
    Amire jótékonyan hat:
    * ízületi gyulladás
    * szabálytalan vagy gyenge menstruáció
    * klimax tünetei
    * arcüregproblémák

    Az Ötödik Rítus
    Amire jótékonyan hat:
    * ízületi gyulladás
    * csontritkulás
    * szabálytalan vagy gyenge menstruáció
    * arcüregproblémák
    * emésztési és bélproblémák
    * hátfájás
    * merev nyak és láb

    Az első rítus: Az óra járásának megfelelően forgunk maximum háromszor az első alkalomkor, ha szédülnénk, szem magasságban nézzünk ki magunknak egy tárgyat és arra  koncentráljunk. Egy hétig végezzük háromszor, utána minden héten kettővel növeljük, míg elérjük a huszonegyedik alkalmat, minden egyes rítust ugyanígy csináljuk. Az egész öt rítus mindössze 10-15 percig tart, eleinte nehéznek tűnik, de a kitartás meghozza a gyümölcsét.









    Második rítus: Hanyatt fekszünk a földre,kezünket magunk mellé tesszük,lefele fordítva,ujjainkat összezárjuk.emeljük a fejünket,vegyünk mély lélegzetet.Emeljük lábunkat függőleges irányban,térdünket ne hajlítsuk be.Ha tudjuk emeljük a lábunkat a fejünk irányába,de térdünket továbbra se hajlítsuk be.Azután fejünket és a lábunkat egyidejűleg lassan engedjük vissza a talajra.Minden gyakorlatnál vegyünk fel egy légzési ritmust,mélyet lélegezzünk és befejezéskor kifujuk.Minél mélyebben lélegzünk ,annál jobb.









    Harmadik rítus: Térdeljünk le a földre,a felső testünk maradjon egyenes,két karunk a törzs mellett,kezünk a combunkon,Hajtsuk fejünket nyakunkkal együtt előre úgy,hogy állunk szinte a mellkasunkba fúródjék.Aztán finoman hajtsuk hátra a fejünket és a nyakunkat,amennyire csak tudjuk,úgy.hogy gerincünk alkosson boltívet.Eközben kapaszkodjunk a combunkba támaszért.Térjünk vissza a kiinduló helyzetbe,és kezdjük a rítust előlről.Akárcsak a többi rítusnál,itt is ügyeljünk a szabályos légzésre. Hátrahajlásnál lélegezzünk be, kiegyenesedésnél pedig ki.









    Negyedik rítus: Ez a rítus először nehéznek tűnik,de egy idő után menni fog.Üljünk le kinyújtott lábbal a földre,lábfejeink kb.  harminc centiméter távolságra legyenek egymástól.A derekunk maradjon egyenes,és helyezzük két tenyerünket acsipönk mellé a földre.Ezután  hajtsuk a fejünket előre,amíg állunk nem érintkezik mellkasunkka.Most engedjük,hogy a fejünk olyan mélyre visszaereszkedjen,amennyire csak lehet,és ezzel egy időben tenyerünkre támaszkodva emeljük el a fejünket a törzstől,úgy,hogy a térdünk behajlik,de a karunk nyújtva marad.Törzsünk alkosson egyenes vonalat felső lábszárunkkal,a talajjal párhuzamossan. Karunk és alsó lábszárunk viszont legyen függőleges a talajra. Ha ezt a helyzetet felvettük, feszítsük meg az összes izmainkat. Végül lazítsuk el izmainkat és térjünk vissza a kiinduló ülőhelyzetbe. kicsit pihenjünk, mielőtt megismételjük a gyakorlatot. Itt is nagyon fontos a légzés, tartsuk benn a levegőt, míg az izmainkat feszítjük, engedjük, ki mikor visszaereszkedünk.


    Ötödik rítus: Fekvőtámasz pozíciót  kell felvennünk. Ehhez ereszkedjünk a talajra úgy, hogy csak lábujjunk és tenyerünk  támaszkodjon  a földre és így tartsuk meg magunkat a levegőben. A két tenyér  és a két lábfej egymástól való távolsága kb. hatvan centiméter legyen. Karjaink és lábaink legyenek kinyújtva. Ebben a pozícióban  karunk merőleges a talajra, a gerinc homorúan meghajlik, és test a vállak és a lábfej között szinte lóg a levegőben. Ezután hajtsuk a fejünket hátra, majd emeljük meg törzsünket, úgy, hogy csípőnk elinduljon felfelé, amíg testünk egy fordított V alakját fel nem veszi. Ugyanakkor fejünket hajtsuk előre, állunk pedig érintkezzen a mellkasunkkal. Majd térjünk vissza a kiinduló helyzetbe, és kezdjük elölről a gyakorlatot. A légzést itt is értelemszerűen alkalmazzuk. 
    Tulajdonképpen ez az örök fiatalság forrása, harmonizálja a testet és lelket, egyensúlyba kerül az univerzummal.
    Közzétette: www.fenyorveny.hu
    Ha tetszett a cikk, oszd meg ismerőseiddel is, vagy iratkozz fel a napi hírlevélre, hogy ne maradj le a friss hírekről!
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments
    Item Reviewed: A fiatalság forrása - Az 5 tibeti jóga gyakorlat - VIDEÓVAL! Rating: 5 Reviewed By: Sandal - Bárány Tünde Nikoletta
    Scroll to Top